سیستم تبادل لینک رایگان و سریع سیب سبز

تبادل لینک کاملا پیشرفته و اتوماتیک با آپشن های جدید

سیستم تبادل لینک رایگان و سریع سیب سبز

تبادل لینک کاملا پیشرفته و اتوماتیک با آپشن های جدید

مخالفت محیط‌زیست با احداث جاده ابر

معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست که جنگل ابر در حیطه مسئولیت وی تعریف شده است با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست بارها اعلام کرده احداث جاده در جنگل ابر هیچ ضرورتی ندارد، می‌گوید: وقتی با اصل موضوع مخالفیم در مورد کیفیت جاده بحثی نداریم.
احمدعلی کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان فراکسیون محیط‌زیست در هفته گذشته از جنگل ابر اظهار داشت: بیشتر نمایندگان فراکسیون محیط‌زیست پس از این بازدید به‌طور جدی بر عدم‌ضرورت احداث جاده در جنگل ابر تأکید کرده‌اند.

به گفته وی در حال حاضر 4جاده ماشین‌رو در این جنگل موجود است بنابراین احداث جاده جدید در این منطقه ضرورت ندارد به‌ویژه آنکه جنگل ابر یکی از مناطق بکر و ارزشمند جهان است.

به گفته معاون طبیعی سازمان محیط‌زیست، بسیاری از جاده‌هایی که در کشور به مناطق طبیعی کشیده شده‌اند به بهانه حمل‌ونقل آسان‌تر بومیان احداث شده اما پس از مدتی منجر به تغییر کاربری اراضی در آن مناطق شده و در نهایت به تخریب بهترین مناطق زیست‌محیطی کشور منجر شده است. کیخا تصریح کرد: بنابراین سازمان محیط‌زیست به هیچ عنوان با احداث جاده در این جنگل موافق نیست. برخی نمایندگان مجلس هم گفته‌اند که به جای کشیدن جاده، تونل احداث شود اما سازمان با گزینه تونل هم موافق نیست زیرا اساسا با اصل موضوع مخالف است.

وی در پاسخ به اظهارنظر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه اشکالی ندارد محیط‌زیست برخی مواقع برای منافع مردم تخریب شود، تأکید کرد: حفظ اکوسیستم‌های طبیعی دقیقا به‌خاطر منافع مردم است و چنین اظهارنظری بی‌معنی است. احداث جاده در جنگل ابرطی 10سال گذشته بارها مطرح شده اما طی این زمان نسبتا طولانی مدافعان حفاظت محیط‌زیست مانع اجرای آن شده‌اند. اکنون ساخت این جاده به تصمیم رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس و برخی نمایندگان دیگر موکول شده است. هفته گذشته برخی از نمایندگان مجلس به همراه تعدادی از مسئولان کشوری و استانی از جاده ابر و سایر مسیرهای مواصلاتی به شاهرود بازدید کردند که در این بازدید نمایندگان فراکسیون محیط‌زیست بر حفظ محیط‌زیست استان تأکید کردند اما تصمیم‌گیری نهایی درباره احداث جاده در جنگل ابر به بررسی نظر کارشناسان در مجلس موکول شد.

به روایت از:ghalehnokharghan.ir اخبار بیشتر در همین سایت است.



بهانه های بنی اسراییلی

در اروپا و کشورهای پیشرفته که تمام مساحت شان را جنگل ها فرا گرفته است.اجازه نمی دهند ساخت جاده به عرصه های طبیعی شان صدمه وارد کند.ولی هیچکدام از انها نمی آیند

برای اینکه جنگلها و مراتعشان  از بین نرود.جلوی اجرای پروژه های ملی شان را بگیرند پروژه هایی  که باعث رفاه حال مردم وبالا رفتن سطح زندگی مردم می شود. از ملزومات زندگی امروزی است.احداث جاده شاهرود به علی آباد با توجه به ارتباطات اجتماعی و اقتصادی این دو شهر بزرگ می تو اند.درکل منطقه شمال شرق استان سمنان و شرق استان گلستان تحول ایجاد کند احداث این جاده مسیر 165کیلو متری فاصله شاهرود به علی آباد را به 60 کیلومتر کاهش میدهد . این در حالیست که این مسیر همین الان هم باز است و رفت و امد در آن  و هدف از اجرای این پروژه رفع صعب العبور بودن و اسفالت آن است.

آیا طرفداران محیط زیست که سنگ حمایت  از درخت سرخدار را به سینه می زنند و میخواهند جلوی از بین رفتن جنگل را بگیرند.حساب نمی کنند احداث این جاده

سالانه چند هزار لیتر در مصرف سو خت صرفه جویی میکند!

چه قدر می تواند از آلودگی هوا جلوگیری کند!

چقدر از وقت و انرژی مردم  صرفه جویی می کند!

ایا در دیگر جاهای دنیا هم با منافع ملی شان اینگونه رفتار می شود!

آیا این مسایل و مشکلات مردم منطقه در محاسبات آنها جایی ندارد؟

اما افسوس که صدای مردم مظلوم این منطقه بجایی نمی رسد .و  عده ای که تریبون های گا ها ملی را در اختیار دارند.(برای  دلسوز جلوه دادن خود)آسمان و زمین را به هم می دوزند. گویی با احداث این جاده کل درختان جنگل از بین خواهد رفت.

این آدم های به ظاهر روشن فکر و دلسوز که با غوغا سالاری می خواهند جلوی این پروژه را بگیرند. وقتی جنگل های شمال بصورت گسترده تراشیده میشود کجایند!!!